Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü, yangından etkilenen sahalarda rehabilitasyon çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Samatlar Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk sahasında yürütülen çalışmalarla, zarar gören orman alanlarının yeniden doğaya kazandırılması hedefleniyor.

Ekipler, yangın sonrası oluşan tahribatın giderilmesi ve ekosistemin yeniden canlanması için sahada yoğun mesai harcıyor.

Üretim faaliyetleri planlı şekilde devam ediyor

Öte yandan Uçarsu Orman İşletme Şefliği bünyesinde 2026 yılı Dikili Satış Üretim faaliyetlerinin de planlanan program doğrultusunda sürdüğü bildirildi. Çalışmaların, orman kaynaklarının sürdürülebilir yönetimi kapsamında titizlikle yürütüldüğü ifade edildi.

Kastamonu’da Ormanlarda Yoğun Mesai! Rehabilitasyon Ve Üretim Çalışmaları Sürüyor (2)

'Sürdürülebilir orman yönetimi' vurgusu

Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü’nden yapılan bilgilendirmede, ormanların korunması ve doğal kaynakların etkin kullanımı için sahadaki çalışmaların kararlılıkla devam ettiği vurgulandı.

Kastamonu’da Ormanlarda Yoğun Mesai! Rehabilitasyon Ve Üretim Çalışmaları Sürüyor

Yetkililer, hem yangın sonrası rehabilitasyon hem de üretim faaliyetlerinin dengeli şekilde yürütülerek orman varlığının gelecek nesillere aktarılmasının hedeflendiğini belirtti.

Kaynak: Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü