Kastamonu genelinde içme suyu altyapısının daha verimli hale getirilmesi için önemli bir çalışma başlatıldı. Kastamonu Belediyesi, yer altından geçen su borularındaki kaçakların tespit edilmesi amacıyla ileri teknoloji cihazlarla kapsamlı bir tarama sürecine girdi.
50 Kilometrelik Hat Kontrol Altında

Belediye ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, yaklaşık 50 kilometrelik içme suyu şebekesi detaylı şekilde inceleniyor. Özel arıza tespit ekipmanları sayesinde gözle görülmeyen kaçaklar belirlenirken, tespit edilen sorunlu noktalara anında müdahale ediliyor. Bu sayede hem su kaybının önüne geçilmesi hem de kaynakların daha etkin kullanılması hedefleniyor.
Su Tasarrufu ve Sürdürülebilirlik Ön Planda

Yetkililer, yapılan çalışmaların sadece mevcut sorunları çözmekle kalmayacağını, aynı zamanda uzun vadede su kaynaklarının korunmasına büyük katkı sağlayacağını belirtiyor. Özellikle yaz aylarında artan su tüketimi göz önünde bulundurulduğunda, bu tür önleyici çalışmaların önemi daha da artıyor.
“Her Damla Suya Sahip Çıkıyoruz”

Belediyeden yapılan açıklamada, suyun hayati önemine dikkat çekilerek şu ifadelere yer verildi: “Suyumuza sahip çıkıyor, altyapıyı güçlendiriyoruz… 50 kilometrelik içme suyu şebekemizi arıza ve kaçak tespit cihazları ile kontrol ediyor, kaçak tespit edilen noktalara hızlı müdahaleyle su kayıplarını önlüyoruz. Yuvamız Kastamonu’nun her damla suyuna sahip çıkıyoruz.”





