Kastamonu’nun Hanönü ilçesinde faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları, son dönemde yaşanan kaymakam değişikliklerinin kamu hizmetlerine etkisine dikkat çekti. Hanönü Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Ertan Çoban tarafından yapılan açıklamada, ilçede idari sürekliliğin sağlanmasının önemine vurgu yapıldı.

Gurbetçilerin de Gündeminde

Hanönü ile bağını sürdüren ve özellikle İstanbul başta olmak üzere farklı şehirlerde yaşayan hemşehrilerin, ilçedeki gelişmeleri yakından takip ettiği ifade edildi. Köylerinde evi bulunan ve yılın belirli dönemlerinde memleketlerine gelen vatandaşların, kamu hizmetlerinin işleyişine dair görüşlerinin önemli olduğu belirtildi. Bu durum, Hanönü’nde yaşanan idari değişikliklerin sadece yerel halkı değil, dışarıda yaşayan vatandaşları da doğrudan etkilediğini ortaya koyuyor.

Hanönü Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Ertan Çoban

Sık Değişiklikler Hizmetleri Aksatıyor

Ertan Çoban’ın açıklaması şöyle; “İlçemizin gelişimini önemseyen sivil toplum kuruluşları olarak, vatandaşlarımız tarafından sıkça gündeme getirilen bir hususu kamuoyunun dikkatine sunmak istiyoruz.

Ayrıca ilçemizle bağı güçlü olan ve gurbette yaşayan vatandaşlarımızın, özellikle İstanbul’da ikamet eden ve köylerinde evi bulunan hemşehrilerimizin de ilçemizde yürütülen hizmetleri yakından takip ettiği ve bu konudaki görüş ve değerlendirmelerinin bizim için önemli olduğu bilinmektedir.

"Talepler yeniden aktarılmak zorunda"

Son yıllarda ilçemizde yaşanan sık kaymakam değişiklikleri, özellikle köylerimizde ve kırsal mahallelerimizde hizmetlerin takibi ve planlanmasında bazı güçlükler oluşturmaktadır. Muhtarlarımız, her yeni göreve başlayan kaymakamımıza sorunları ve talepleri yeniden aktarmak zorunda kalmakta; bu da hizmetlerin gecikmesine neden olabilmektedir.

Elbette görev değişiklikleri devletimizin takdirindedir. Bizim temennimiz, ilçemizde kamu hizmetlerinde devamlılığın sağlanması ve vatandaşlarımızın beklentilerinin daha hızlı karşılanmasıdır.

Sivil toplum kuruluşları olarak toplumumuzun sesini gerekli mercilere ulaştırmayı bir sorumluluk olarak görüyor; ilçemizde idari istikrarın yatırımlara, hizmet kalitesine ve vatandaş memnuniyetine katkı sağlayacağına inanıyoruz.

Bu düşüncelerle, emeği geçen tüm kamu görevlilerine teşekkür ediyor; hizmette süreklilik ve istikrarın güçlenmesini temenni ediyoruz.”

Kaynak: Bülten